سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیاه مشق های میم.صاد
 
چهارشنبه 90 خرداد 11 :: 12:48 عصر :: نویسنده : محمد صادق جهان بخش

آن روز کوفه...

روزی امام صادق (ع) مشغول خوردن خرما بودند که بشارمکاری به حضور ایشان مشرف شد. امام، بشار را به خوردن خرما دعوت کردند؛ اما بشار در پاسخ عرض کرد:« گوارا باد بر شما ! قربانت گردم در راه آمدن حادثه ای دیدم که غیرتم را به جوش آورد و قلبم درد کرد و گریه راه گلویم را گرفت.»

امام فرمود:« به حقی که برگردنت دارم جلو بیا و از این خرما بخور و اکنون بگو چه دیده ای؟»

بشار گفت:« مامور حکومتی را دیدم که بر سر زنی می زد و او را به سوی زندان می برد در حالیکه او با صدای بلند می گفت: پناه می برم به خدا و رسول خدا و به غیر آنها از کسی پناه نمی خواهم. و شنیدم که مردم گفتند: پای آن زن لغزید و به زمین افتاد و گفت: یا فاطمه(س) ! خدا آنان را که به تو ظلم ورزیدند از رحمت خود دور سازد

امام صادق(ع) با شنیدن ماجرا از خوردن خرما دست کشید و شروع به گریه کرد به گونه ای که تمام محاسن شریف و سینه اش از اشک چشمانش تر شد، سپس فرمود:« ای بشار ! برخیز تا به مسجد سهله برویم و برای نجات و آزادی آن بانو دعا کنیم، و از خدا بخواهیم که او را حفظ کند.»

*****

امروز منامه،امروز صنعا، امروز مصراته، امروز قطیف، امروز امت اسلام...

امسال فاطمیه رنگ و بوی دیگری دارد. انگار برای فاطمیه هم تعزیه ای برپاست. دیگر نیاز به روضه و مداحی نیست، همه سوختن خانه مروارید را دیده اند. شعله های آتش را در خانه خدا دیده اند، مسجد. نه یک بار و نه ده بار فقط پنجاه بار در بحرین. حتی همه قرآن سوخته هم دیده اند اما نه به دست کشیش معبد شیطان، بلکه با مشعل خائن الحرمین!

اما انگار آتش زدن قرآن فقط به دست آن کشیش حرام بود و گرنه شاید صدای مفتی عربستان باز هم شنیده می شد! شاید آل سعود حتی برای سوزاندن قرآن هم فتوا داشت و شاید برای کشتن مردم هم.

یاران خلیفه دوباره پشت در سوخته خانه لؤلؤاند. اما این بار فقط مادر نه، همه خانواده محکوم اند. حتی دختر شاعر خانواده.

آیات هم باید بمیرد. به جرم خواندن شعر آزادی. اما ندای آیات بهBBC   نمی رسد، به رویترز، بهCNN  ، به فاکس ... حتی به گوش خبرگزاران ایران. مرگ بن لادن برای آزادی طلبان(!) ایران مهم تر بود. حداقل 6صفحه می ارزید اما برای شعر آیات القرمزی جایی نبود وقتی باید به ال کلاسیکو پرداخت. راستی مهمانان ازدواج شاهزاده انگلیس را می شناسید؟ متن کامل پیام اوباما به مردم کشورش را خوانده اید؟ این مهمترین خبرها جایی برای پرداختن به بحرین نمی گذارد. نه بحرین، نه یمن، نه لیبی، نه آیات القرمزی، نه فرحان 6ساله و نه ... روزنامه ای که باید اسمش بشود غرب!

شاید برای ندیدن آیات القرمزی،حتی مجبور شوند بن لادن یار قدیمی شان را نیز از میدان بیرون اندازند.اما آیات باهمه نگفته هایش و با همه نشنیدن هایش حقوق بشرفهم ها و با همه ندیدن های سازمان ملل همچون اسمش تشانه ایست برای رهایی که حتی بالاتر از میدان لؤلؤی که خراب شد در سراسر جهان دیده خواهد شد همان طور که حضرت ماه فرمود:

« آنچه که من به طور قاطع عرض می کنم، این است که به توفیق پروردگار یک حرکت جدیدی در این منطقه آغاز شده است. این حرکت ملت هاست.حرکت امت اسلامی است. حرکت با شعار اسلام است. حرکت به سمت اهداف اسلامی است. نشان دهنده بیداری عمومی ملت هاست و طبق وعده الهی، این حرکت قطعا و یقینا به پیروزی خواهد رسید. »

یوسف زهرا(س)، آل خلیفه پشت در خانه امت اسلام اند. حتی همسایگان پیامبر هم آمده اند. حتی هیزم و آتش هم آورده اند...

فقط تو می توانی...خواه«ظهور بسیار نزدیک» باشد، خواه نباشد...




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ

ما اینجا خواهیم ماند، و ندای ما خواهد ماند، و آنچه واجب است که آمریکایی‌ها آنرا بفهمند، آمریکایی‌ها نمی‌دانند «لبیک یا حسین» یعنی چه! «لبیک یا حسین» یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هر چند تنها باشی، و هر چند مردم تو را رها کرده باشند، و تو را متهم کرده باشند، و تو را تنها گذاشته باشند، «لبیک یا حسین» یعنی تو و مالت و زن و فرزندانت در معرکه جنگ باشید...هر جای دنیا که به ما نیاز باشد ما حاضریم، و اینگونه نیست که فقط کفن پوش باشیم بلکه ما کفن‌پوش و سلاح‌به‌دست خواهیم بود، و در پایان اینکه لبیک یا حسین...

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 224374