سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیاه مشق های میم.صاد
 
دوشنبه 90 شهریور 28 :: 7:20 عصر :: نویسنده : محمد صادق جهان بخش

صحبت های رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در جمع مسئولان حکومت انتقالی مصر و نوع نگاه و الگویی که او برای دولت های آینده منطقه ارائه کرد، نکات جالب و حتی آموزنده ای داشت.

از یک سو بیانات یک مسلمان که از حکومتی لائیک حمایت می کند؛ از یک سو خود این آقای مسلمان یکی از مسئولان آن حکومت غیر دینی است، آنهم در کشوری که درصد بالایی از مردم آن مسلمان و پایبند به مسایل دینی فردی و اجتماعی اند.

اما نکته ای که برایم جالبتر بود، پیشنهاد چنین نظام لاقیدی به مردم انقلابی کشورهایی بود که بر ضد همان نوع حکومتی شوریده اند!

یعنی تفسیر تام شعار پیش از انقلاب خودمان که: « ما می گیم خر نمی خوایم، پالان خر عوض می شه! »

شاید مقامات دولت فخیمه ترکیه(!) هنوز باورشان نشده که قرآنها دیگر روی تاقچه های مردم منقلب (انقلاب کرده ی کشورهای اسلامی) خاک نخواهد خورد. شاید هنوز نماز جمعه تونسی ها را ندیده اند،نمازهای مردم در التحریر مصر، قرآن به دست های یمنی، سجده های شکر مبارزان لیبی و ....

اما حتما آمده اند تا قرارداد ساخت آنتالیایی جدید در کنار شرم الشیخ را امضا کنند. بیچاره حق دارد. وقتی حاکم انتقالی لیبی با نخست وزیر روباه مکار (انگلیس) و گربه نره(رییس جمهور فرانسه) عربی برقصد، از اردوغان چه انتظار!

این جماعت هنوز دهانشان بوی نفت لیبی می دهد، هنوز کلید داران ثروت بن علی تونسی همین حضراتند، همین ها تا دیروز قربان صدقه مبارک می رفتند و امروز زبان به لعنش می چرخانند(صدقه سر مبارک، چه جمله ای شد! ایول به خودم)

حتی شاید نیکلای سارکوزی در سفر به لیبی سراغ پسر قذافی هم رفته باشد. به هر حال هر دو نسبت به کارلا برونی سهم دارند. یکی با ازدواج و دیگری با... بماند، اصلا مسایل شخصی شان به ما چه مربوط !

الان کمی (و فقط کمی) برای ایتالیایی ها، انگلیسی ها و حتی آمریکایی ها دیر شده. حالا که دوستانشان جلوی سیل خروشان انقلاب کم آوردند، برای موج سواری اول صف ایستاده اند. به قول یکی از دوستان: « حیا که نداری، روتو برم! »

**********

صحبت های آقا در جمع بیداران اسلامی، کلمه به کلمه و حرف به حرفش نقشه راهی بود از سوی ناخدای کشتی انقلاب به ملوانان کشورهای منطقه.

*********

بعد از پایان سخنرانی امام خامنه ای در اجلاس بیداری اسلامی، زمانی که آقا در حال ترک سالن بود، محاصره ایشون توسط مهمان ها منو یاد صحنه استقبال مردم از علی(ع) تو فبلم امام علی(ع) انداخت. یکی به پا افتاده بود و یکی دستبوس...

آی خارج نشسته ها، آی منحرف شده ها، آی سران فتنه(گفتم خیلی وقته به اونا یه حالی ندادیم، یه اسمی ازشون بیارم!)، آی ایها الناس ببینید این آقا ناخدای کشتی انقلاب هاست....




موضوع مطلب : امام خامنه ایرجب طیب اردوغانلائیکعلی(ع)ترکیهبیعت با عل


 
درباره وبلاگ

ما اینجا خواهیم ماند، و ندای ما خواهد ماند، و آنچه واجب است که آمریکایی‌ها آنرا بفهمند، آمریکایی‌ها نمی‌دانند «لبیک یا حسین» یعنی چه! «لبیک یا حسین» یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هر چند تنها باشی، و هر چند مردم تو را رها کرده باشند، و تو را متهم کرده باشند، و تو را تنها گذاشته باشند، «لبیک یا حسین» یعنی تو و مالت و زن و فرزندانت در معرکه جنگ باشید...هر جای دنیا که به ما نیاز باشد ما حاضریم، و اینگونه نیست که فقط کفن پوش باشیم بلکه ما کفن‌پوش و سلاح‌به‌دست خواهیم بود، و در پایان اینکه لبیک یا حسین...

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 224434